Екологічна сертифікація згідно ДСТУ ISO 14024

Правила застосування екологічного маркування

Метою розвоблення цього стандарту є визначення правил застосування екологічного маркування та вимог до знаку екологічного маркування (далі - Знаку).

Основними завданнями цього стандарту є встановлення:

  • правила застосування екологічного маркування;
  • форм, пропорцій та розмірів Знаку.

Стандарт розвоблений з урахуваннями чинного законодавства, положень міжнародних та національних стандартів які стосуються принципів та методів застосування екологічних маркувань I типу, інтелектуального права, сертифікації та споріднених сфер діяльності.

Зміст

  1. Різновид знаків ВГО Жива Планета
  2. Оригінальне зображення знаку екологічного маркування, як елементу екологічного маркування сертифікованої продукції
  3. Кольорова палітра знаку
  4. Основні кольори логотипу
  5. Охоронні поля
  6. Приклад застосування знаку на білому фоні з визначеними охоронними полями
  7. Неприпустиме застосування знаку
  8. Неприпустимі варіанти нанесення знаку

1. Різновид знаків ВГО Жива Планета

Логотип, що застосовується в документації та інформаційних матерівлах, які стосуються виключно діяльності ОС та організації

Знак з обрисом чинного зразку, що застосовується відносно екологічно сертифікованої продукції

Знак з обрисом чинного зразку, що застосовується відносно екологічно сертифікованої продукції із зазначенням номеру екологичного сертифікату

2. Оригінальне зображення знаку екологічного маркування, як елементу екологічного маркування сертифікованої продукції

3. Кольорова палітра знаку

Зелений колір

  • Pantone 3415c (solid coated)
  • R:0 G:160 B:81

Блакитний колір

  • Pantone 299c
  • R:0 G:161 B:219

4. Варіанти кольорів логотипу

Основний варіант

Варіант для монохромного друку

Варіант для друку в одному кольорі

Логотип використовується з білим фоном

та прозорим фоном.

5. Охоронні поля

Вільний простір навколо логотипу візуально відокремлює його від сусідньої графіки, виключає можливість його змішування з іншими елементами і перешкоджає спотворення сенсу. Нижче представлені схеми візуального охоронного поля.

6. Приклад застосування знаку на білому фоні з визначеними охоронними полями

7. Неприпустиме застосування знаку

Примітка: Наведені рисунки не можуть охопити всі можливі варіанти викривлення стилю, які можуть виникнути при застосуванні знаку. У разі винесення спірних питань щодо технолонічних особливостей макету із нанесеним знаком, остаточне рішення приймає ОС.

8. Неприпустимі варіанти нанесення знаку

Примітка: Наведені рисунки не можуть охопити всі можливі варіанти викривлення стилю, які можуть виникнути при застосуванні знаку. У разі винесення спірних питань щодо технолонічних особливостей макету із нанесеним знаком, остаточне рішення приймає ОС.

Безпідставне застосування маркування, тобто без наявності відповідного підтвердного документу (сертифікату), що вказує на екологічну характеристику чи перевагу, порушує вимогу статті 151 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» (поширення інформації, що вводить в оману).

За фактом порушення Антимонопольним комітетом України накладаються і стягуються штрафи в розмірі до 5% від річного доходу за рік, що передував року, у якому виявлено порушення.

Поширенням інформації, що вводить в оману, є повідомлення суб'єктом господарювання, безпосередньо або через іншу особу, одній, кільком особам або невизначеному колу осіб, у тому числі в рекламі, неповних, неточних, неправдивих відомостей, зокрема внаслідок обраного способу їх викладення, замовчування окремих фактів чи нечіткості формулювань, що вплинули або можуть вплинути на наміри цих осіб щодо придбання (замовлення) чи реалізації (продажу, поставки, виконання, надання) товарів, робіт, послуг цього суб'єкта господарювання.

Інформацією, що вводить в оману, є, зокрема, відомості, які:

  • містять неповні, неточні або неправдиві дані про походження товару, виробника, продавця, спосіб виготовлення, джерела та спосіб придбання, реалізації, кількість, споживчі властивості, якість, комплектність, придатність до застосування, стандарти, характеристики, особливості реалізації товарів, робіт, послуг, ціну і знижки на них, а також про істотні умови договору;
  • містять неповні, неточні або неправдиві дані про фінансовий стан чи господарську діяльність суб'єкта господарювання;
  • приписують повноваження та права, яких не мають, або відносини, у яких не перебувають;
  • містять посилання на обсяги виробництва, придбання, продажу чи поставки товарів, виконання робіт, надання послуг, яких фактично не було на день поширення інформації.

Ввести в оману споживача можна різними способами. Головний критерій такого правопорушення полягає у тому, що інформація, яка привертає увагу великої кількості споживачів, має оманливий, неточний або неповний характер. А метою поширення інформації про екологічні характеристики чи переваги, що вводять в оману, є одержання неправомірної переваги в конкуренції.

Найчастіше такі порушення спостерігаються під час рекламування продукції, товарів чи послуг в засобах масової інформації, на листівках, засобах зовнішньої реклами, телебаченні, радіо тощо та безпосередньо на маркуванні продукції. Загалом, перелік джерел поширення оманливої інформації не встановлено законодавцем, а отже, це може бути будь-який носій інформації.

Надання недостовірної інформації про продукцію також тягне за собою адміністративну відповідальність (стаття 1561 Кодексу України про адміністративні правопорушення):

  • накладення штрафу від десяти до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, - у разі якщо ця інформація не зашкодила життю, здоров'ю та майну споживача;
  • накладення штрафу від п'ятдесяти до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, - у разі бездіяльності щодо приведення недостовірної інформації про весь товар до відповідності або повторне надання недостовірної інформації про товар протягом року з моменту стягнення.

Отже, для уникнення відповідальності:

а) не варто застосовувати екологічне маркування (знак, екологічні твердження: «еко», «екологічний», і т.п.) без наявності відповідного підтвердного документу/сертифікату про наявність у продукції, товарі чи послузі поліпшених екологічних характеристик чи переваг; та

б) не варто застосовувати екологічні твердження, які є нечіткими чи неконкретними або які лише натякають на те, що продукція є екологічно сприятливою чи екологічно чистою. Тому треба уникати використання таких екологічних тверджень, як «екологічно безпечний», «дружній до довкілля», «дружній до ґрунту», «не забруднює довкілля», «зелений», «дружній до природи» та «дружній до озону», і т. п, а також твердження щодо забезпечення екологічної стійкості.

Переваги продукції, позначеної маркуванням «Зелений журавлик»

Розмістить цю інформацію та елементи екологічного маркування на стенді та рекламних матеріалах.

Паперові буклети варто залишити в минулому. Переходьте на електронні носії інформації. Це більш зручно, інформативно, економічно і екологічно. Наприклад, можна використати на стенді QR коди з посиланнями на сайт та(або) електрону версію каталогу чи буклету.

Використовуйте відео контент якій акцентує увагу на перевагах або відеоролики ВГО «Жива планета» про переваги екологічного маркування.

Обов’язково підготуйте представників компанії і промоутерів для роботи з відвідувачами виставки – вони повинні знати що означає знак екологічного маркування і бути готовими розповісти відвідувачам про переваги продукції позначеної ним.

Оформлення виставкового стенду ТОВ «АЕРОК»
(газоблоки та інші будівельні вироби з газобетону ТМ AEROC)

Сувенірна продукція має бути максимально функціональною. Краще, щоб вона підкреслювала екологічний імідж компанії. Це може бути канцелярські товари виготовлені з вторинної сировини, багаторазові речі на заміну одноразових (чашки, ланч-бокси, сумки) тощо. Пропозиції на ринку подібної продукції чимало.

Головне – стенд має бути цікавим, інформативним, функціональним для своїх потреб. Не переборщите з зайвими матеріалами. Продумайте екологічні “фішки” присутності на виставці.

Фотозона

Цікава фотозона біля стенду завжди буде приваблювати відвідувачів. Зробить акцент на бренд та знак екологічного маркування.

Це може бути фото-рамка але з цікавим оформленням в стилі “еко”.

Оформлення фотозони ТОВ «Деламарк»
(мийні та косметичні засоби ТМ DeLaMark)

Або ціла надзвичайна інсталяція із зазначенням переваг продукції позначеної екологічним маркуванням.

Оформлення фотозони «Ванна кімната» з презентацією переваг мийних і косметичних засобів позначених екологічним маркуванням «Blue Angel» (Берлін, Німеччина)

Спільні виставкові експозиції

Ідея таких стендів не нова. Часто на виставках можна побачити стенди сформовані за територіальним принципом – коли представлені виробники області чи міста. На міжнародних виставках часто можна зустріти об’єднані експозиції виробників від їх асоціацій, спілок.

Ми пропонуємо розглянути можливість об’єднатись на ідеї “екологічності” продукції. У такому разі критерієм відбору експонентів стане наявність сертифікату на продукцію, виданого за схемою сертифікації згідно з ISO 14024. Стенд може бути оформлений за галузевим принципом. Наприклад, на виставці будівельної галузі це може бути інсталяція дому побудованого і оздобленого з екологічно сертифікованих матеріалів і виробів.

Переваги

  • створюються спільним бюджетом компаній що представляють в ньому свою продукцію
  • більше уваги і довіри, тому що експоненти відбирались незалежною стороною за чітко визначеними критеріями
  • можливість презентації із залученням лідерів думок, тому що експозиція не представляє окремий бренд, а ідею
  • більше прихильників екобренду

Або можна вийти за межі галузі чи функціонального призначення товарних груп і зробити експозицію на тему «Життя в стилі ЕКО». В деяких країнах Азії (Японія, Китай, Республіка Корея, Тайвань) і Європи (Німеччина, Італія тощо) вже десятки років успішно проводяться виставки екологічних товарів і технологій в яких приймають участь тисячі експонентів.

SHOWROOM екологічних товарів позначених екологічним маркуванням «Ecolabel EU» (Брюссель, Бельгія)

Цей виставковий модуль був створений до 25 річчя регіональної програми екологічного маркування ЄС. Він містив понад сотню товарів від текстилю, одягу та меблів, до миючих засобів, косметики, лакофарбових матеріалів. Усі експонати без виключення мали екологічні сертифікати та маркування Ecolabel EU.

Протягом 5 днів експозицію відвідали десятки тисяч відвідувачів. В SHOWROOM працювали волонтери громадських екологічних організацій які проводили ознайомчий екскурс про переваги сталого споживання і значення екологічного маркування.

Почесні гості з Єврокомісії привернули додаткову увагу засобів масової інформації (понад 100 публікацій та репортажів).

Серед відвідувачів проводилась лотерея. Призи – екологічні товари і головний приз – тур вихідного дня з проживанням в екологічно сертифікованому готелі у Брюгге.

Програма Ecolabel EU продемонструвала свої досягнення за 25 років. Виробники сертифікованої продукції позначеної цим знаком отримали більше прихильників власних екобрендів.

Кваліфікований персонал може забезпечити більший обсяг продажів. Саме тому торгові посередники мають бути проінформовані про переваги екологічно сертифікованої продукції, позначеної знаком «Зелений журавлик» у так само як і персонал виробника або власника бренду.

Програма інформування повинна бути орієнтованою на категорію слухачів по каналам збуту:

  • продажі корпоративним споживачам (штатний персонал);
  • продажі кінцевому споживачеві через роздрібну торгову фірму (дилера);
  • продажі корпоративним споживачам (об'єкти) через оптового посередника (виконроби, проектувальники, архітектори, дизайнери);
  • торгівельні мережі;
  • інтернет-магазини;
  • власні салони або show-room.

Відділ продажів

Щонайменше керівництву цього структурного підрозділу необхідно пройти навчання (див. розділ Підвищення компетентності).

Персонал відділу повинен бути, щонайменше, обізнаний з таких питань як:

  1. про екологічну сертифікацію продукції;
  2. переваги що підтверджені шляхом сертифікації;
  3. про значення знаку «Зелений журавлик».

Рекомендуємо розробити:

  • Постер, що розміщений на стіні у відділі продажів;
  • Пам’ятка яка може бути надрукована для індивідуального користування або
  • Інформація яка може бути надана в електронному вигляді (наприклад через QR код).

Базовий інформаційний модуль наведений нижче у додатку 11.1.

Інформаційне повідомлення

На момент отримання екологічного сертифікату – проінформуйте про це і торгівельних посередників.

Акцентуйте увагу на перевагах і нових маркетингових можливостях, використовуючи розділи цього сайту.

Презентація

Зробить базову презентацію яку зможе використовувати ваш персонал для проведення навчання, участі в конференціях тощо. Рекомендації та приклади презентацій наведений у розділі Виступи і презентації

Дилери та оптові посередники

До інформаційного повідомлення надайте інформаційні матеріали такі самі як і для відділу продажів.

Також варто надати для ознайомлення, додатково:

1) Публікацію «по темі» опубліковану на сайті органу сертифікації.

Оберіть ту категорію товарів, що потрібна. В розділі про стандарт на відповідність якому сертифікована продукція з ліва є добірка публікацій.

2) Інформацію з розділу Переваги в системі публічних закупівель

Якщо для цієї категорії торгівельних посередників розроблений план навчання, включить до нього тему «Екологічна сертифікація і маркування». Як варіант, запросить з виступом експерта органу сертифікації, якій розкриє цю тему відносно сертифікованої продукції вашого підприємства і відповість на всі запитання слухачів.

Зробить новину як застосовується екологічно сертифікована продукція для послуг або в будівництві. Як приклад, про використання екологічно сертифікованого газоблоку AEROC для будівництва житлового комплексу «Olympic Park»


Від екологічного продукту до об’єкта і послуги

Інфографікою

Харчові продукти – кетерінг; харчування в дитячих садках школах та лікарнях; ресторани, кафе, кулінарія або дієтичне харчування.

Мийні засоби – послуги по прибиранню або прання.

Будматеріали, лакофарбові матеріали та матеріали для оздоблення – архітектурні рішення, проектування, будівництво або ремонт.

Меблі, текстиль – дизайн інтер’єру.

Косметика – косметичні послуги, салони і SPA.


Інтернет-магазини

Обов’язково зазначте у характеристиках продукції яка надається для розміщення, про те що вона є сертифікованою, а саме: зробить якісне фото на якому чітко можна побачити знак.

Або якщо знак не помітний на тарі чи пакуванні – акцентуйте на ньому увагу, зробіть макет з виноскою знаку.

Торгівельні мережі, власні салони або show-room

Використовуйте рекомендації наведені у розділі Екологічна продукція в торгівельному залі

Власний салон або show-room надає більше можливостей для креативу і фантазії.

Стенди та частку іншого інформаційного простору – можна використати про інформування яке буде цікаво для відвідувача. Зробить інсталяцію з фото рамкою на згадку про відвідання. Обов’язково знайдіть і місце для екологічного маркування. Також така інсталяція буде у центрі уваги на виставках та інших публічних заходах.

Використайте воблери, виноски які інформуватиме про екологічні переваги продукції

Впевнені що приклади «історій успіху» надихнуть Вас.

Для усіх торгівельних посередників – рекомендуємо замовити спеціалізований тренінг, вебінар або інформувати про програму навчання, враховуючи рекомендації наведені у розділі Підвищення компетентності персоналу


Додаток 11.1

Базовий інформаційний модуль

Використайте наведені елементи для створення інструментів інформування

Екологічне маркування

Шаблон 1. Знак екологічного маркування

Знак з номером сертифікату, під ним напис: Екологічно сертифікований продукт за схемою згідно з ISO 14024.

Цей знак екологічного маркування засвідчує що (назва продукції і її ТМ) – екологічна.

Код екологічного стандарту – відповідає категорії товару – назва категорії згідно стандарту (наприклад, мийні засоби).

Індивідуальний номер екологічного сертифікату.

Використайте макет знаку з номером сертифікату якій наданий для її маркування органом сертифікації. Перейдіть за посиланням категорії товару і вкажіть саме якій категорії відносно вашої продукції.

Макет 2. Екологічна продукція

Шаблон 2. Визначення «екологічна продукція»

Використайте:

  1. фото власного продукту (або продуктів);
  2. макет знаку з номером сертифікату якій наданий для її маркування органом сертифікації.

Макет 3. Критерії за якими оцінювалась продукція

Визначаються екологічним стандартом окремо на кожну категорію продукції.

Екологічний стандарт встановлює набір якісних і кількісних показників, яким повинна відповідати продукція протягом її життєвого циклу. Він не дублює загальнообов’язкові вимоги, а доповнює їх за більш жорсткими показниками, що обмежують впливи на довкілля і здоров’я людини.

Відповідність екологічному стандарту підтверджується шляхом сертифікації за схемою згідно з ISO 14024. Право на застосування екологічного маркування надається виключно відносно сертифікованої продукції.

Оберіть один з рекомендованих шаблонів або розробіть свій.

Зазначте в ньому вимоги екологічних критеріїв що встановлені для обраної категорії продукції.

Джерела інформації (один з варіантів):

  1. протокол оцінювання експертної комісії (надається користувачу екологічного маркування разом з сертифікатом);
  2. екологічні критерії оцінювання життєвого циклу (оберіть категорія товарів);
  3. у тому ж з розділі, див. публікації.

Шаблон 3.1

Шаблон 3.2 Критерії за якими оцінювалась продукція

Шаблон 3.3

4. Більш повна інформація може бути надана через посилання на QR код публікації на сайті користувача екологічного сертифікату і маркування або у засобах масової інформації.

Наприклад, про лакофарбові матеріали

Виділяйте свою продукцію на полицях магазинів.

POS-матеріали – диспенсери, воблери, стікери, цінники – привернуть увагу споживача та додадуть йому інформації для вибору на користь екологічно маркованої продукції.

Багато торгівельних мереж і магазинів вже застосовують спеціальні цінники, тому варто працюючи з ними вказувати окремо що продукція яка надається має екологічний сертифікат виданий акредитованим органом згідно з Законом і може виставлятись на полицю з відповідним позначенням.

Приклад виділених екологічних продуктів, позначених знаком екологічного маркування на полицях в супермаркетах мережі СІЛЬПО

Мобільні POS-стенди дозволяють вирішувати завдання виділення марочних продуктів всередині товарної категорії, забезпечення можливості застосування практики точкового маркетингу, що впливає на збільшення частоти покупок.

Організовуйте промо-акції, під час яких промоутери зможуть розповісти більше про переваги екологічно сертифікованої продукції.

Використовуйте періодичні видання торговельних мереж щоб інформувати про екологічну сертифікацію та її значення щодо вашої продукції.

Об’єднуйтесь для спільних компаній в торгових мережах разом з іншими вирониками екологічних товарів і виробів в неконкурентних категоріях. Наприклад, товари для дітей, будматеріали, санітарно-гігієничні вироби і косметика. Зі свого боку ми долучимось на підтримку подібних ініціатив та залучемо органи влади і інформаційних партнерів. Разом ми зробимо набагато більше. І подібні компанії більш привалюватимуть споживачів як соціальні ініціативи що спрямовані на сталий спосіб життя, захист здоров’я і довкілля.

Приклад інформаційной кампаніі «Квітковий тиждень», Данія

Ініціатива та фінансування: кошти виробників екопродукції – учасників кампанії. Кампанія об’єднала декількох виробників екологічно сертифікованої продукції для дітей і немовлят, позначених знаками екологічного маркування Ecolabel.EU або Nordic Swan.

Мета: підвищення рівня обізнаності про переваги екопродукції та збільшення продажів.

Символ: Рожеве серце як знак щирої турботи. Цей символ був домінантним елементом усіх рекламних матеріалів кампанії.

Девіз: «On our toes for you and your baby» (ідіома з орієнтовним значенням «Для нас головне – Ви та Ваша дитина»)

POS-матеріали кампанії:

  • гірлянда «три серця» (розміщувалася у торговельних залах);
  • плакати (розміщувалися на фасадах магазинів та аптек, що підтримали кампанію);
  • мобільні «серця» (для великих магазинів);
  • кулі у формі серця з логотипом знаків екологічного маркування Ecolabel.EU та Nordic Swan;
  • екосумки з набором зразків продукції учасників кампанії;
  • брошури з інформацією про продукцію та значення екологічного маркування;
  • відеоролик, що транслювався в магазинах (мати та її 7-місячний син, мати розповідає про важливість вибору більш безпечної продукції з турботою про здоров’я матері та немовля).

Партнери

Кампанія була проведена в тісній співпраці з великими торговими та аптечними мережами Данії.

Рецепт успішності (за оцінкою її організаторів): партнерство, партнерство, партнерство.

Партнерами кампанії стали громадські екологічні організації, місцеві органи влади (20 муніципалітетів), експертні організації та союзи споживачів. Усі вони надавали організаційну, експертну та інформаційну підтримку.

Партнери продемонстрували під час кампанії бажання сприяти просуванню екопродукції, згадуючи про кампанію у своїх інформаційних матеріалах, беручи участь у публічних заходах, поширюючи сайт кампанії та анонси подій.

Один з етапів проведення кампанії передбачав проведення незалежної експертизи за показниками безпеки: екологічно сертифікованої продукції та іншої, несертифікованої. Експертиза проводилася за 3-ма товарними категоріями: мийні засоби, підгузки та засоби для догляду за шкірою (креми і лосьйони). Зразки для експертизи відбиралися в торговельних мережах незалежною організацією, що спеціалізується на відборі зразків для лабораторних досліджень. Тестування відібраних продуктів проводилося в Центрі споживчих незалежних експертиз. Отримані результати були опубліковані в журналі для споживачів «Tænk».

Ключові інструменти кампанії:

  • інформаційна підтримка партнерів (місцевий фокус);
  • веб-сайт кампанії;
  • лотерея серед споживачів (призи – екопродукція від учасників кампанії);
  • інформаційні матеріали та заходи (POS-матеріали, рекламні відеоролики, PR-заходи та прес-релізи).

Епіцентром кампанії були заклади торгівлі, зацікавлені у просуванні екопродукції для дітей та немовлят. Їх участь у кампанії робила їх більш привабливими для споживачів. Це була взаємовигідна співпраця.

Результати

Імовірно, немає іншої цільової групи, яка найбільш переймається питанням якості та безпеки, ніж молоді матері (та батьки). Вони турбуються про своїх дітей, про їх здоров’я та майбутнє понад усе. Проведення кампанії передбачало оцінку обізнаності та реакції цільової групи споживачів у форматі фокус-груп.

Спілкування з великими групами молодих матерів відбувалося до проведення кампанії, під час її проведення та після неї. Учасниці фокус-груп демонстрували свою стурбованість відносно впливів різноманітних хімічних речовин на здоров’я дитини. Майже всі були задоволені інформацією, отриманою під час кампанії про властивості екопродуктів та бажали отримати більше інформації про те, як знайти ці продукти. Вони відзначили зручність, коли товар позначений екологічним маркуванням, виділений на полицях та є можливість дізнатися більше про його переваги завдяки доступним інформаційним матеріалам у магазині чи в аптеці.

Вигоди закладів торгівлі та виробників екопродукції Заклади торгівлі повідомили про збільшення обсягу продажів, не тільки екопродукції. Виробники екопродукції були задоволені тим, що ззаощадили кошти на рекламу (у складчину було значно дешевше досягти таких результатів) і «відкрили двері» безпосередньо до своїх цільових груп споживачів. Те, що кампанія об’єднувала декількох виробників і брендів, було її виграшною стороною. Такій підхід у поєднанні з незалежною експертною оцінкою, підтримкою муніципалітетів та громадських організації підкреслив її соціальну спрямованість та викликав більше довіри серед споживачів.

Відеоролик може буди призначений для ТБ, соцмереж тощо. Він може бути і універсальним, але в будь-якому випадку він має відповідати таким критеріям як:

  • простота сприйняття;
  • легка подача;
  • інформативність і передача основного меседжу;
  • більше креативу.

Незалежна оцінка і підтверджені екологічні переваги продукції варті того щоб про це було згадано. Акцентуйте на цьому увагу у рекламному відеоролику про продукт. Поєднайте переваги вашого продукту з закликом до збереження довкілля. Це може зробити його більш інформативним і цікавим.

Рекламний відеоролик чаю ТМ «Lipton» для ТБ та соцмереж (2020)

Через відео можна розповісти цілу історію про переваги вашого екологічного продукту на всіх стадіях життєвого циклу. Таке відео буде цікаве для споживачів, які прагнуть дізнатись як можна більше задля того, щоб обирати БІЛЬШ ЯКІСНЕ та БЕЗПЕЧНЕ. Переважно такі споживачі є активними користувачами Інтернету. Зробить відеоролик для соцмереж. Застосовуйте його також і під час виступів на конференціях, для відео демонстрації на виставках, різноманітних презентаціях, навчанні персоналу, дилерів тощо.

Відеоролик про екологічні переваги лінолеуму Tarkett (2016)
Знак екологічного маркування – Листок Жизни (Листок Життя).

Проведіть захід з презентацією екологічно сертифікованої продукції разом з представниками незалежних експертних організацій. Незалежна оцінка і інтерв’ю фахівців приверне увагу і зміцнить довіру до вашого бренду.

Відеоролик присвячений екологічній сертифікації ТМ Олейна (2014)

Використайте відеоролики про екологічне маркування, які були визнані як кращі на міжнародному конкурсі до World Ecolabelling Day

Вони універсальні для продукції будь-якої категорії. Ці відеоролики можна:

  • розмістити на власному сайті для інформування про значення екологічного маркування;
  • використовувати під пости в соцмережах;
  • застосувати у поєднані з презентаціями для виступів на конференціях, навчанні персоналу, дилерів тощо;
  • демонструвати на виставках;
  • переробити використавши ідею та контент для реклами вашої продукції.

Про екологічне маркування (2018)

Про екологічне маркування (2019)

З еклологічним маркуванням можна розповісти про продкут без слів. Це демострує відеоролік німецького виробника екологічно сертифікованої постельної білиізни і ковдр ТМ Andeo. Знак екологічного маркування – Вlue Angel (Блакинтий Янгол).

Кохання з екологічним маркування міцнішає…
Рекламний ролик мийних засобів з маркуванням Ecolabel.EU

Креативні рішення

Ваше рішення має значення для охорони довкілля. У будь-яких ситуаціях!

Про це йдеться у відеороліку що рекламує екологічний туалетний папір. Цей ролик переміг конкурс присвячений до 45 річчя екологічного маркування Вlue Angel (Блакинтий Янгол) – Німеччина.

Діти – про наше краще майбутнє

Відеороликами з професійними акторами мало кого здивуєш. Будете особливими. Спробуйте залучити дітей. Вони здатні більш переконливо розказати про те, чому треба купувати екологічні продукти – позначені відповідним маркуванням. Це доводить відеоролик зроблений у Тайланді.

В Україні ми системно працюємо з великою мережею шкіл на ВНЗ, отже маємо теж підготовлених спікерів, які розуміються на принципах сталого споживання та екологічному маркуванні.

Наведений перелік прикладів не є вичерпним. Звертайтесь до нас, ми маємо багатий досвіт та доступ до добірки кращих ідей по просуванню екологічної продукції в Україні та інших країнах світу.

P.S. В усіх наведених прикладах згадується екологічне маркування І типу (згідно з ISO 14024). Знаки кологічного маркуванння належать органам, які є членами Global Ecolabelling Neywork і мають визнання між собою, деталі за посиланням.

В залежності від того для кого призначено видання, інформація про маркування та переваги продукції, що підтверджені екологічною сертифікацією, може бути надана декількома фразами або детальним описом.

Окрім використання в макеті знаку «Зелений журавлик» у поєднанні з номером сертифікату:

  • застосовуйте порівняння вимог екологічного стандарту з державними нормами;
  • використовуйте інфоргафіку;
  • зробить цікавий макет в стилі «еко».

В будь-якому з варіантів оперуйте тим що продукт:

  • відповідає вимогам екологічному стандарту і сертифікований згідно з ISO 14024;
  • більш безпечний для здоров’я і довкілля;
  • пройшов незалежну експертну оцінку органом, що має міжнародне визнання.

Джерела інформації

Використовуйте максимум інформації що розміщена на сайті органу сертифікації www.ecolabel.org.ua – вона підготовлена експертами.

Кожного разу, коли потрібні роз’яснення чи поради відносно змісту та дизайну макета, звертайтесь до органу сертифікації.

Інформація про екологічні критерії розміщена по кожній з категорії продукції. Оберіть категорію, що потрібна.

В розділі про стандарт з ліва є добірка публікацій про екологічні критерії та інших матеріалів які варто вивчити і застосовувати разом з базовою інформацією про стандарт.

В розділі Реєстр сертифікатів: найдіть своє підприємство, і по лінку за його назвою перейдіть на останню новину за підсумками сертифікації. Новина містить інформацію про переваги саме вашої продукції, що підтверджені шляхом сертифікації.

Брошура або каталог

Ці матеріали дозволяють надати чималий обсяг інформації, тому як можна більше приділіть увагу тим поліпшеним екологічним характеристикам продукції, що підтверджені екологічним сертифікатом.

Скористайтесь вищезазначеними джерелами інформаціями доступними на сайті органу сертифікації.

ТОВ «Компанія «АЛДІ» ТМ Alles GUT
Рекламний блок для «Обмінної картки вагітної жінки» про дитячі екологічно сертифіковані засоби для прання

Рекламний блок в «Пособие о самом счасливом малыше»

Рекламні постери

Ці матеріали застосовуються для привернення уваги до переваг продукту. Інформація надається стисло. Тому, використайте твердження про сертифікацію та екологічні переваги зазначені в Угоді на надання права на застосування екологічного маркування. Якщо бажаєте інтерпретувати – узгодьте твердження що плануєте застосувати з органом сертифікації.

ТОВ «Біосфера Сервіс», ТМ Фрекен БОК
Постер для розміщення в торгових мережах та спеціалізованих магазинах побутової хімії

ТОВ «СТУДІОПАК ТЕХНОЛОГІЇ» TM StudioPack
Постери для закладів харчування, що використовують екологічно сертифіковані алюмінієві контейнери для пакування готової їжі

ТОВ «Фенікс Інвест Трейд»
Інформаційний постер про сертифікацію і підтверджені переваги екологічно сертифікованої кави

ТОВ з ІІ «Чиста Вода», ТМ CLEARWATER
Інформаційний постер

ПП «ЄВРОБУД ТД», ТМ Eurobud
Інформаційний постер

Зовнішня реклама

Цей вид реклами дуже обмежує застосування всього, - і тексту, і елементів візуалізації. Фокус має бути на продукті. Знак екологічного маркування і інформація про сертифікацію згідно з міжнародним стандартом ISO 14024 вигідно виокремить сертифікований продукт від аналогів конкурентів.

ТОВ «Снєжка-Україна», ТМ SNIEZKA
Рекламна компанія фарби «Королева інтер’єру» на біл бордах та лайтбоксах по всій території України (протягом 2018 р.)

ТОВ «ЗАВОД СТЕКО», TM STEKO
Оформлення вивісок та банерів для фірмових салонів

Керівництво, працівники, відповідальні за маркетингову стратегію, рекламу і продажі, управління ресурсами1 і реалізацію екологічної політики, головний технолог і керівник навчального центру2, повинні мати необхідний рівень знань для розуміння вимог стандарту3, за якими проведена оцінка екологічно сертифікованої продукції позначеної маркуванням «Зелений журавлик».

Без цього не можливо:

  1. Забезпечити сталість дотримання вимог показників за критеріями згідно з стандартом;
  2. Ефективно використовувати результати сертифікації і екологічне маркування в комунікаціях, зокрема для збільшення продажів.

Рекомендуємо додати до плану професійного навчання щонайменше дві теми:

  1. Екологічна сертифікація – переваги, вимоги стандарту та умови застосування екологічного маркування.
  2. Ефективне застосування результатів екологічної сертифікації і маркування для збільшення продажів.

Наступним етапом організації навчання персоналу є вибір його видів та форм із урахуванням побажань працівників і можливостей.

Це може бути один або декілька з варіантів, пропонованих нижче4. Комплексний підхід допоможе сформувати базові знання, вміння та навички по певним напрямкам.

Всі варіанти навчання можуть бути реалізовані за участю органу сертифікації у партнерстві з:

Самостійне вивчення навчальних матеріалів за переліком, що наведений у додатку.

Семінар. Форма організації передбачає:

  • самостійне вивчення наданого навчального матеріалу;
  • виступ з презентацією (до 30 хв.);
  • спілкування виступаючого з слухачами у форматі запитання-відповіді, коментарі.

Як правило триває до 3 год.

Тренінг. На відміну від семінару, програма тренінгу буде містити обов’язково і практичні завдання. Це забезпечує більш ефективне засвоєння матеріалу і мотивує до конкретних дій.

Форма організації передбачає:

  • презентацію із застосування інтерактивної тактики, кожен учасник тренінгу може висловити свою точку зору;
  • ділову гру, моделювання певного процесу і робота над практичними завданнями в групах;
  • застосування методу "мозкового штурму";
  • дискусії під час обговорення результатів роботи груп і тренінгу в цілому.

Програма планових семінарів і тренінгів у м. Києві

Вебінар – семінар або тренінг, який проходить по мережі Інтернет. Учасники мають можливість працювати з презентацію у цифровому форматі, отримувати у текстовому чаті посилання на додаткові матеріали чи роз’яснення, обговорювати. Крім цього тренер відповідає на коментарі і питання в режимі онлайн. Емоційний зв'язок забезпечується з усіма учасниками.

Приєднатись до запланованих тематичних вебінарів

Переваги вебінару:

  • По закінченні учасники отримують запис, який пізніше можна використовувати при закріпленні матеріалу.
  • Значна економія часу – не треба витрачати час на дорогу до місця проведення семінару, можна знаходитись в різних містах, або навіть країнах. До вебінарів ми можемо долучити без проблем і закордонних експертів.
  • Всі планові вебінари – безкоштовні і «вуглецево нейтральні». До того ж немає необхідності витрачатися на відрядження.

Будь-які презентації, доповіді на конференціях та інших публічних заходах є інформативними і можуть лише доповнювати навчання, але не заміняти його.

Також, ми пропонуємо проведення індивідуальних для підприємств семінарів, тренінгів або вебінарів. Переваги цього підходу:

  • розробляння плану навчання виходячи від потреб замовника, особливостей учасників навчання, їхнього рівня знань, проблем, відносин;
  • адаптація під конкретне виробництво;
  • економія витрат пов’язаних з відрядженням працівників;
  • гнучка програма, адаптована до ситуації;
  • зручний для замовника графік;
  • орієнтація на конкретну зміни тощо.

Всі учасники заходів по підвищенню компетентності отримають сертифікат.


ЕКОЛОГІЧНА СЕРТИФІКАЦІЯ І МАРКУВАННЯ
НАВЧАЛЬНІ МАТЕРІАЛИ РЕКОМЕНДОВАНІ ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ВИВЧЕННЯ

Переваги в маркетингу

Розділ Чому обирають екологічне?

Буклет Global Ecolabelling Network – Дізнайтесь більше, що насправді означає «екологічний продукт»?

Екологічне маркування в запитаннях та відповідях

Розділ 2 – Ринки

Розділ 4 – Маркетинг

Всі розділи керівництва.

Публічні закупівлі

Переваги екологічної продукції у новаціях системи публічних закупівель

Екологічне маркування і публічні закупівлі

Екологічне маркування і як застосовувати заходи захисту довкілля при закупівлі товарів, робіт та послуг

ДСТУ ISO 14024 та екологічні критерії оцінювання життєвого циклу

Отримання права на застосування екологічного маркування І типу

Екологічне маркування в запитаннях та відповідях

Розділ 1 – Загальні положення та визначення

Розділ 3 – Проходження екологічної сертифікації згідно з ISO 14024

ISO 14024 (переклад українською)

Екологічні критерії – стандарт що встановлює показники яким повинна відповідати продукція з тим щоб бути позначеною екологічним маркуванням. Перелік таких стандартів опублікований на цьому сайті www.ecolabel.org.ua - розділ головного меню Стандарти – Категорії товарів.

В розділі Категорії товарів обирайте категорію продукції яка Вас цікавить. Через посилання, Ви перейдете в розділ присвячений одному з стандартів що встановлює екологічні критерії оцінювання життєвого циклу обраної Вами категорії. В цьому розділі стислий огляд стандарту. Зліва – публікації в яких приведені більш детальні вимоги і порівняння з державними нормами. У разі необхідності замовляйте стандарт звернувшись до органу сертифікації.

Екологічний менеджмент
(політика, цілі, принципи та методи управління життєвим циклом)

Посібник «Системи екологічного управління: сучасні тенденції та міжнародні стандарти»

1Енергетичними, водними, управління відходами, закупівлі для забезпечення функціонування організації (виробництва).

2Або відповідальний за навчання дилерів та інших зацікавлених сторін.

3Стандарт програми екологічного маркування, що встановлює екологічні критерії оцінювання життєвого циклу продукції певної категорії та показники за цими критеріями, яким повинна відповідати продукція з тим, щоб вважатись більш екологічною.

4Цей перелік не обмежує застосування інших форм навчання.

Екологічно сертифікована продукція має попит і в системі публічних закупівель.

Все більше замовників включають до технічних специфікацій чи умов у тендерній документації вимогу про відповідність продукції встановленим екологічним критеріям, посилаючись на екологічне маркування.

Моніторинг публічних закупівель доводить, що найбільш часто замовники посилаються на екологічне маркування І типу в технічних специфікаціях при закупівлі таких категорій продукції:

  • лакофарбові матеріали;
  • мийні засоби;
  • будівельні матеріали, вироби та конструкції (вікна, двері);
  • вироби з полімерів;
  • комп’ютерна та інша оргтехніка;
  • паперові вироби та інші на які встановлені і діють екологічні критерії.

Правові підстави для застосування

Вимоги до екологічних характеристик технічних специфікацій

Приклади формулювання вимоги щодо екологічних характеристик з посиланням на стандарти екологічного маркування І типу

Вимоги до заходів охорони навколишнього середовища при встановленні показника нецінового критерію

Приклад формулювання показника нецінового критерію при замовленні продукції

Приклад формулювання показника нецінового критерію при замовленні послуг по прибиранню приміщень

Приклад формулювання показника нецінового критерію при замовленні виконання будівельних робіт

Які товари підлягають екологічному маркованню та як перевірити чинність сертифікатів

Контроль виконання встановлених вимог до екологічних характеристик або заходів охорони навколишнього середовища

Чи є еквівалентними ДСТУ ISO 14001 та ДСТУ ISO 14024?

Підтримка замовників по застосуванню критеріїв екологічних характеристик до предмету закупівлі

Перевірено та сертифіковано