З нагоди Всесвітнього Дня екологічного маркування і 20-річчя української програми екологічного маркування ми ділимось надихаючими історіями українських виробників екологічно сертифікованої продукції, які навіть в умовах воєнного часу, продовжують працювати і розвиватись, дотримуватись суворих вимог екологічних стандартів.

Початок

Знайомтесь ТОВ СУНП «2К», яка на сьогодні є лідером серед українських виробників побутової хімії та косметики. Компанія була заснована у 2012 році, коли все починалося з імпорту побутової хімії та парфумерії.

У 2018 році почалася нова сторінка в історії бізнесу – власне виробництво. Завдяки побудованій багаторічній системі дистриб’юції, на той час вже були напрацьовані канали реалізації. У цій рік на ринок вийшли перші продукти побутової хімії та косметики з власними торговими марками. Виробничі потужності почали швидко рости. Компанія наймала кваліфікованих спеціалістів які і по теперішній час забезпечують виготовлення лише якісних товарів, що відповідають міжнародним стандартам безпеки та контролю якості продукції, ретельно обирала і закуповували тільки перевірену сировину.

Зробити світ чистішим

Місія нашої компанії – зробити світ чистішим. Ми розуміємо, що наше майбутнє в наших руках і наші діти повинні реалізувати своє право на здорове та якісне життя у чистому довкіллі. Якість, безпека та дотримання екологічних стандартів для продукції ТОВ СУНП «2К» є пріоритетом і орієнтиром у розвитку виробництва.

Екологічна сертифікація згідно з ISO 14024

В 2019 році продукція ТОВ СУНП «2К» пройшла перевірку відповідності екологічним критеріям життєвого циклу продукції що встановлені для мийних засобів та засобів для чищенні і косметичних продуктів. У портфелі брендів з позначених знаком екологічного маркування «Зелений журавлик» варто відмітити такі торгові марки, як Galax (рідкі мила, гелі для прання, засоби для миття скла і дзеркал), Doctor Wash (засоби для прання, в тому числі для прання дитячих речей), Dava (засоби для миття посуду), Dalas (шампуні та маски для волосся) та інші.

Асортиментний ряд компанії постійно розширюється, поповнюючись новими брендами і товарами, які ми подаємо на сертифікацію. На підприємстві ретельно перевіряють кожен етап виробництва від контрою якості сировини до отримання кінцевого продукту. Особлива увага приділяється чистоті води, яка є основою будь-якого нашого продукту і обладнанню по очистці якого, не має аналогів в Україні.

Мийні та косметичні засоби ТМ Galax та ТМ Dalas успішно пройшли повторну сертифікацію

До початку війни, підприємство мало чіткий план, стабільність і розуміння як розвиватися далі. Загальна площа виробничого та складського приміщення становила на той момент 27 тис м2. Була висока продуктивність ліній, ємкісний парк місткістю 200 тон, який дозволяв замовляти сировину великими партіями за найнижчою ціною. Компанія розвивалася шляхом зниження собівартості. Повністю забезпечена власним виробництвом тари, компанія самостійно виробляла паковання на власному устаткуванні. Також ТОВ «СУНП»2К» надавала приватні торгові марки українським партнерам, в тому числі, для національних торгових мереж. На той час велика доля експорту продукції власного виробництва припадала в країни СНД, в тому числі у Білорусію.

Початок війни і втрати

«Початок бойових дій зумовив збій в роботі всієї системи. Але ми не зупинилися. Ми вийшли на роботу, щоб спільними зусиллям вирішувати питання як далі працювати, щоб забезпечити країну необхідними товарами і люди не втратили роботу. Труднощів було дуже багато. Відділ постачання зіштовхнувся з ситуацією, коли ринок сировини повністю зупинився. Всі торгові компанії, з якими працювала ТОВ СУНП «2К» перестали відвантажувати сировину. Багато складів, на яких зберігалася сировина були пошкоджені. Були втрачені мільйони коштів. Критична ситуація була із сіллю, що змусила шукати її закордоном. Наша компанія була вимушена перейти на прямі імпортні поставки, високі ціни, жорсткі умови контрактів і працювати по передоплаті. Крім того, неодноразові влучання ворожих ракет у підстанцію, від електромереж якої заживлено повністю підприємство, стало ще одним викликом в умовах війни для роботи підприємства. Але і робота в умовах блекауту нас не злякала. Надзвичайно важко було знайти і привезти генератори такої потужності аби підприємство могло хоча б позмінно запускати виробничі лінії. Проте ми це зробили і світло перемогло темряву», - розповідає Віктор Кушал, директор ТОВ СУНП «2К».

Через підняття цін на пальне, значно подорожчала логістика. Крім того, наші водії ризикували, відвантажуючи товар у прифронтові міста Донецької, Київської, Чернігівської та інших областей. І досі ми ризикуємо, відвантажуючи товар у прифронтові міста. Величезна доля реалізації товарів у східних та південно-східних регіонах України тепер є недоступною. Відпала величезна доля на ринку експорту. До війни канал збуту пролягав через Одеський порт, тепер доводиться збільшувати витрати на довіз сухопутним шляхом через Європу до найближчого порту в Румунії (Констанца).

Шлях подолання труднощів, з яким зіштовхнулася СУНП «2К» можна назвати шляхом виживання. Лише завдяки максимально швидким і адаптивним прийнятим рішенням, які несли передусім ризики, нам вдалося втриматися на плаву і забезпечити можливості для подальшого розвитку. Підприємство зверталося за допомогою до Міністерства економіки України, в Хмельницьку ОДА і міськраду, в Хмельницьку торгово-промислову палату з проханням сприяння у залученні інвестицій. Позитивні результати були, але вони були не достатньо дієвими, щоб посприяти швидкому відновленню довоєнної роботи підприємства. Довелося переформатовувати виробничі процеси, шукати нові ринки збуту, працевлаштовувати тимчасово переміщених осіб, підлаштовуватися до нових реалій, ризикувати, запускати нові товари, по зниженій собівартості, адже тепер ціна стала надзвичайно важливою для споживача, якому з початку війни довелося перейти у економ сегмент споживчих товарів без втрати якості і підтримуючи вимоги екологічних стандартів.

Підприємство максимально підтримує своїх співробітників, – вчасно і у повному обсязі виплачує заробітну плату, вміє слухати і дослухатись до працівників, щоб кожний із них пишався своїм внеском у розвиток і потужності компанії. З початку війни і по сьогоднішній день СУНП «2К» підтримує волонтерську діяльність і допомагає ЗСУ. Неодноразово було направлено гуманітарні вантажі із продукцією у найбільш потерпілі регіони від війни. І сьогодні підприємство постійно підтримує місцеві волонтерські організацій, зокрема Об’єднання волонтерів «Захист».

Ми націлені піднімати економіку України та ім’я українського виробника. Нас не зламати – вперед разом до Перемоги!

Відновлення і рух вперед

Незважаючи на прогнози світових експертів і дані Forbes від 2022 року, в яких зазначено відсутність перспектив бізнесу в Україні з початком війни і відсутність умов для поліпшення економічної ситуації, СУНП «2К» може стати дивовижним прикладом того як можна не лише вижити в умовах війни, а й зрости, надихнути український бізнес розвиватися не дивлячись ні на що. Починаючи з серпня 2022 року компанія змогла підключити 48 нових мереж магазинів гіпермаркетів і 1064 магазини по роздрібній торгівлі. Стартували нові рекламні компанії, акційні компанії, активизувалась робота в соціальних мережах що у цілому станом на серпень 2023 року, призвело до збільшення обсягів продажів.

Відповідно до даних найбільшої у світі компанії, яка займається маркетинговими дослідженнями Nielsen, один з наших брендів WASH&FREE зайняв перше місце по динаміці росту в категорії пральних засобів. Більше 70 позицій побутової хімії та косметики нотифіковано в країнах ЄС у період 2022-2023 роки роботи, що надало можливість переорієнтувати ринок збуту. Екологічна сертифікація посилює конкурентоспроможність на європейських ринках. На сьогоднішній момент, ТОВ «СУНП»2К» здатне інвестувати в нове обладнання, будівництво нового складу, рекламу і не тільки.

Ми надзвичайно пишаємось роботою і досягненнями СУНП «2К», компанії яка не зупиняється на досягнутому і продовжує вдосконалюватися задля досягнення ще кращих результатів.