На сьогодні нова Бучанська гімназія є першим в Україні закладом освіти що успішно пройшов комплексний екологічний аудит і отримає сертифікат на відповідність стандарту «Зелений клас».

Цей стандарт встановлює набір чітко визначених критеріїв, які характеризують освітній заклад як такий, що має поліпшені показники безпеки і якості середовища для навчання, енерго- і ресурсоефективності у поєднанні з програмою навчання, спрямованою на формування таких компетенцій як: інноваційна, екологічна, інформаційно-комунікаційна, здоровий спосіб життя.

Сертифікація відбувалась згідно вимог міжнародного стандарту ISO 14024 експертною комісією до складу якої входили міжнародні аудитори.

Урочисте вручення екологічного сертифікату заплановано на 04 вересня за участю представників Міндовкілля і Міносвіти.

Гімназія розрахована на 1 000 учнів, будувалась за сучасними будівельними нормами з урахуванням стандартів сталого будівництва та з застосуванням екологічно сертифікованих будівельних матеріалів. Це дозволило вже на стадії проектування уникнути вад застарілого типу планування та оздоблення, зробити приміщення великими, світлими, з поліпшеними екологічними характеристиками, а будівлю – тепло-, еко- та енергоефективною.

Наразі, Бучанська гімназія є чи не єдиною в Україні, яка має автономні джерела енергії – завдяки встановленим на даху 8 сонячним панелям.

Також проектом досягнуто суттєве зниження споживання електроенергії. Всі енергозалежні прилади, техніка та устаткування відповідають вимогам екодизайну та стандартам екологічного маркування.

Підтримання клімату забезпечує централізована припливно-витяжна система вентиляції з рекуперацією тепла, яка може регулюватись як вручну, так і в автоматичному режимі, тож не потрібно купи громіздких кондиціонерів у кожному окремому класі і годин роботи по їхньому обслуговуванню і заміні фільтрів.

У класах встановлені ергономічні парти та стільці, що регулюються у відповідності зі зростом конкретного учня.

Система "Моя Школа" з електронним класним журналом та учнівськими щоденниками, мультимедійний клас на базі шкільної бібліотеки, – окрім переваг для учнів, ці інновації дозволять суттєво скоротити обсяг використовуваного паперу та утворення відходів з нього.

Джерела водопостачання води питної якості – у необмеженому доступі на поверхах.

Централізована система енергопостачання шкільних годинників – щоб позбутися зайвого обсягу батарейок живлення.

Зручні навігаційні таблички з переліком класів на кожному поверху, таблички – мотиватори і оформлення простору закладу спрямовані на формування екологічної культури та свідомого ставлення до ресурсів і споживання.

Великий стадіон та спортивна зала на 500 квадратних метрів, яка підходить не лише для уроків фізкультури, але і для змагань професійного рівня.

Величезна зала для проведення вистав та концертів, пандуси та ліфт з дотриманням вимог стандартів інклюзивності, автоматичний крапельний полив газону біля школи, контейнери для роздільного збору сміття… Все це ще не вичерпний перелік переваг навчального закладу.

Спортзал

Під час будівництва і оформлення гімназії проводились опитування у соцмережах учнів, педагогів та їх батьків. Так, на виконання їх побажань, у коридорах встановлені персональні шафки для особистих речей і підручників школярів, що істотно підвищує комфорт учнів та дозволяє уникнути скупчення особистих речей під партами в класах. У дизайні також уникали традиційного оздоблення – замість суворих обличь літніх корифеїв науки на світлих стінах розміщено привітні інфографіки і тематичні панно, як наприклад, дерев’яні та коркові карти в кабінеті географії.

Шафки для зберігання персональних речей учнів

Кабінет географії

Кабінет інформатики

Гардеробна

Але, школа - це все ж таки, перед усім, – вчителі. Саме від них залежить якість освіти. Побудована від самого початку на засадах екологічності, мінімізації негативного впливу на довкілля та здоров’я, школа має на меті приділяти неабияку увагу екологічній освіті та освіті для сталого розвитку. І педагогічний колектив вже має досвід реалізації екологічних проектів в ході навчально-виховного процесу: акції з прибирання і сортування сміття, екологічні квести, написання робіт до Малої академії наук на природоохоронну тематику, залучення дітей до розуміння і вирішення проблем безпритульних тварин на базі місцевого притулку, тощо. Впровадження стандарту «Зелений клас» покликано стати додатковим ефективним інструментом впровадження наскрізної змістовної лінії освіти «Екологічна безпека і сталий розвиток».

Гімназія має встановлену екологічну політику. План заходів спрямований на досягнення екологічних цілей пов’язаний з практичною складовою функціонування навчального закладу, що передбачає системне покращення його екологічної дієвості.

Впровадження екологічного стандарту для навчальних та освітніх закладів СОУ ОЕМ 08.002.37.078:2013 Зелений клас. Екологічні критерії та метод оцінювання життєвого циклу доступно для закладів різного рівня: дитячих садків, шкіл, закладів позашкільної освіти, ВНЗ тощо. У якості об’єкта сертифікації може бути розглянута як окрема аудиторія (група, клас, кафедра), підрозділ закладу або заклад у цілому.

Поки вимоги стандарту були впроваджені частково на базі окремих аудиторій ВНЗ. Зокрема, Національним університетом "Києво-Могилянська академія", Київським національним транспортним університетом, Київським національним торгово-економічним університетом та іншими. Неможливість сертифікації перелічених закладів освіти , в цілому, на рівні будівлі, а не окремих кафедр, пов’язана зі складністю дотримання норм стандарту «Зелений клас» через застарілі норми і технології їх будівництва. Натомість, новобудова гімназії з врахуванням оновлених ДБН і міжнародних стандартів по сталому будівництву, у поєднанні з запровадженням сучасних освітянських стандартів і системи управління, дозволило пройти сертифікацію загальноосвітньому закладу в цілому.

Процедура оцінки відповідності стандарту «Зелений клас» проводилась шляхом документального аудиту і аудиту на місці Органом з оцінки відповідності “Центр екологічної сертифікації і маркування”, який має національну акредитацію і міжнародне визнання. Така процедура сертифікації дозволяє чітко зрозуміти, чи відповідає навчальний заклад встановленим вимогам стандарту. А підтримка відповідності буде перевірятися шляхом щорічного наглядання за об’єктом сертифікації.

Перевірено та сертифіковано