Стандарти

Органічні стандарти встановлюють правила ведення сільськогосподарського виробництва, вимагають застосування виключно натуральних добрив, виключаючи можливість застосування хімічних засобів захисту рослин, трансгенної продукції та дбають про використання природних ресурсів, обмежуючи негативні впливи на довкілля протягом усіх етапів виробництва.

В тваринництві основна увага приділяється кормам та умовам утримання тварин.

При виробництві органічних продуктів переробки заборонено використовувати синтетичні ароматизатори, консерванти, харчові домішки і т.і. Також до заборонених способів обробки готової продукції відносяться рафінування, мінералізація та інші прийоми, що знижують поживну цінність продукту, а також додавання барвників та ароматизаторів.

На даний час у світі існують кілька десятків сертифікаційних систем, які здійснюють оцінку відповідності продукції на основі базових органічних стандартів Міжнародної федерації органічного сільськогосподарського руху (IFOAM). Контроль за їх діяльністю забезпечується Міжнародним агентством органічної акредитації (IOAS).

Зростаюче число країн-виробників органічної продукції регулюють органічний ринок на державному рівні шляхом впровадження міждержавних та національних стандартів, яким повинна відповідати продукція в категорії «органік».

До найбільш впливових на органічний ринок відносяться сертифікаційні системи, що підтримуються на міждержавному та державному рівні:

Європейського Союзу через його постанови щодо органічного виробництва: Постанова Ради (ЄC) 834/2007 (колишня Постанова ЄС 2092/91) та додаткові постанови: Постанова Комісії (ЄC) 889/2008; Постанова Комісії (ЄC) 1235/2008)
завантажити або переглянути он-лайн: 834/2007, 889/2008, 1235/2008



Сполучених Штатів Америки через національну органічну програму США (NOP)
завітати на офіційну веб-сторінку

Японія через національні органічні стандарти Японії (JAS)
завантажити або завітати на офіційну веб-сторінку

При виборі органічного стандарту задля проходження сертифікації товаровиробнику необхідно враховувати ринки, де планується продаж його продукції.

Експорт в країни Європейського Союзу або США чи Японії в категорії «органік» можливо лише за умов сертифікації на відповідність міждержавним чи національним стандартам.

В Росії та Україні споживач відноситься з більшою довірою до європейської та міжнародних систем сертифікації.

 
reportagi-ta-publikacii Ярмарок Rekomenduemo
Green Mind

ecomama
ЗМІ про екологічну сертифікацію та маркування


Екологічне маркування та маркетинг Zayavka Zayavka
logotipy